Політику Трастового фонду було започатковано у вересні 2000року з метою допомоги країнам-партнерам у безпечному знищенні накопичених протипіхотних мін. Це забезпечило Альянс практичним механізмом допомоги країнам-партнерам щодо виконання їх зобов’язань відповідно до Оттавської конвенції про заборону використання, накопичення, виробництва протипіхотних мін та їх знищення.
Початковий успіх у процесі безпечного знищення протипіхотних мін сприяв поширенню практичних дій у цьому напрямку, включаючи низку інших сфер оборонної реформи. Таку політику Трастових фондів було використано з метою підтримки процесу безпечного знешкодження стрілецької зброї та легкого озброєння (ЛОСЗ), переносних зенітно-ракетних комплексів (ПЗРК), ракет, звичайного озброєння, ракетного палива та пестицидів. Останнім часом були започатковані проекти Трастового фонду з метою підтримки зусиль країн-партнерів у питанні управління наслідками оборонної реформи через використання таких ініціатив, як перепідготовка персоналу та конверсія військових баз.
Проекти ініціюються країнами-членами НАТО або країнами-партнерами та фінансуються на добровільній підставі. Альянс не визначає, які саме прохання про допомогу буде реалізовано у конкретні проекти. Країни-члени визначають у індивідуальному порядку, які пропозиції вони мають бажання підтримати та розвивати у подальшому.
Очікується, що країна, яка отримує допомогу, надасть максимальну підтримку у межах своїх можливостей. Це включає політичну, адміністративну, фінансову та іншу підтримку з метою ефективного впровадження проекту.
Ціллю проектів Трастового фонду є створення місцевих спроможностей. У більшості випадків реалізація безпосередньо проекту спрямована на задоволення лише частини більш широкої проблеми. Розвиваючи місцеві навички та спроможності, проекти Трастового фонду забезпечують країну, що отримує допомогу, новими ресурсами для подолання майбутніх проблем.
Проекти Трастового фонду дотримуються найвищих стандартів у питаннях охорони навколишнього середовища, здоров’я та безпеки, беручи до уваги законодавство Європейського союзу та національне законодавство.
Процес переробки відходів є невід’ємною частиною проектів Трастового фонду у галузі демілітаризації. Реалізація такого процесу не зашкоджує навколишньому середовищу та залучає фонди з метою зменшення загальної вартості проекту. Повторно перероблені матеріали не використовуються для військових потреб.
Усі проекти Трастового фонду є прозорими та підлягають перевірці. Такий механізм переконує країн-донорів у правильності виконання робіт, а також у доцільному використанні коштів. Перевірка фінансових аспектів кожного проекту здійснюється ревізорами НАТО.
У 2007 році діяльність Трастового фонду поширено на країни Середземноморського діалогу (Йорданія) та Афганістан.